|
A NOSA ACTUACIÓN |
O NOSO PROGRAMA PARA O 2002 |
CANDIDATURA DE CC.OO. |
TEMOS avanzado na formulación dun MODELO ALTERNATIVO DE UNIVERSIDADE: unha universidade pública de calidade, ó servicio da sociedade; lonxe do modelo neoliberal de competencia e elitismo.
Un referente teórico global é imprescindible para evitar unha acción sindical dispersa econxuntural.
Desde as nosas Xornadas Estatais PDI Santiago'95 ata El País (-III-98), pasando polos documentos sobre financiamento, temos feito un continuado labor de reflexión e análise.
TEMOS elaborado PROPOSTAS CONCRETAS sobre os máis diversos aspectos, no marco do modelo de Universidade antedito:
Promoción:Reconversión da praza "ad personam" para a promoción do Profesorado Numerario.
Avaliación:Melloras nos mecanismos e criterios para a avaliación dos sexenios de investigación.
Convenios:Regularización dos convenios con entidades externas e da docencia extracurricular.
TEMOS desenvolvido unha acción combinada de NEGOCIACIÓN E PRESIÓN na Mesa Sectoriale demais instancias de negociación, para contrarrestar unhalexislación adversa que non recoñece o dereito de negociación colectiva do Persoal Docente e Investigador (nin sequera a obrigatoriedade dos pactos):
* Impulsando
as mobilizacións de Dec'95, Nov'97 e Maio'98
* Disuadindo
o MEC das súas intencións regresivas sobre modificación
da LRU, contrapoñendo
as nosas propostas positivas.
* Acordando melloras retributivas parciais (homologación dos Titulares de Escola U., docencia non universitaria ...), aínda pendentes de serenaplicadas.
TEMOS loitado, en particular, pola ESTABILIZACIÓN DO PROFESORADO NON NUMERARIO:
* Lanzando primeiro a idea do PLU (Profesor Laboral de Universidade) epulando despois por unha proposta de lei que recibiu o apoio de máis do 45%dos deputados do Parlamento.
TEMOS organizado CAMPAÑAS COLECTIVAS DE RECURSOS contra certas aplicaciónsprexudiciais do Decreto de retribucións:
* Polo cobramento retroactivo de quinquenios (95, 96, 97)
* Polo sexto quinquenio (97, 98)
* Polo cómputo da interinidade nos 2 anos de carencia (97, 98)
* Polo recoñecemento da docencia non universitaria para os efectos de quinquenios (98)
TEMOS levado a iniciativa por reforzar o MOVEMENTO SINDICAL UNITARIOestreitando as relacións e colaboracións, non só coas demais organizaciónssindicais no seo das Xuntas de Persoal, Mesas Nego- ciadoras, etc.,senóntamén coas Coordinadoras de Profesorado Non Numerario e as diversas Asociacións Sectoriais de Profesorado Numerario.
TEMOS potenciado a presencia institucional do movemento sindicalnormalizando as relacións coa CRUE (Conferencia de Rectores) e cos partidospolíticos mediante Mesas Redondas, iniciativas parlamentarias, etc.
TEMOS potenciado as canles de INFORMACIÓN E PARTICIPACIÓN, engadindo ás tradicionais asem- bleas e boletíns CC.OO.-Informa, novidades como a "folla doluns", que leva xa con máis de 18 meses de puntualidade semanal, ou aspáxinas web en moitas das nosas seccións sindicais e difundindo filtra- cións(borradores LRU ...) e noticias tradicionalmente reservadas a círculosrestrinxidos
SEGUIREMOS DEFININDO E CONCRETANDO o modelo de Universidade aberta,solidaria, integradora, singularizada, eficiente ... á que aspiramos.
SEGUIREMOS ELABORANDO E PROPONDO solucións para os problemas específicos.
SEGUIREMOS NEGOCIANDO E PRESIONANDO o MEC, as Administracións Autonómicas e os Recto- rados.
SEGUIREMOS LOITANDO E RECORRENDO contra das normativas inadecuadas e as súasaplicacións
SEGUIREMOS POTENCIANDO E APOIANDO o movemento sindical máis amplo e unitarioposible.
SEGUIREMOS INFORMANDO E ABRINDO canles de participación.
CON NOVAS PERSPECTIVAS
O Proxecto de Estatuto
Básico da Función Pública prevé a elaboración
dun ESTATUTO
DO PROFESO- RADO UNIVERSITARIO específico,
que permitirá revisar e agrupar
a normativa laboral do profesorado actualmente espallada en:
* LRU
*
Decreto de Retribucións do Profesorado Universitario
*
Decreto sobre Réxime do Profesorado Universitario e outras de menor
rango
Igualmente recoñece
por fin o dereito á negociación colectiva doprofesorado,
concretado a través de MESAS NEGOCIADORAS
nos tres ámbitos de competencias:
*
Mesa Estatal (LRU, sexenios ...)
*
Mesa Autonómica (normativas autonómicas, cadros de persoal
...)
*
Mesa de Universidade (convocatorias, condicións de traballo ...)
CON NOVAS IDEAS
Isto permite e obriga a novas ideas e propostas de carácter global:
Unha CARREIRA DOCENTE clara e flexible, que reduza e simplifique a estructura de corpos docentes, que combine e distinga selección,estabilización e promoción, mediante unha etapa de formación eesta- bilización, e a posterior progresión por méritos persoais segundo ascorrespondentes avaliacións.
Un SISTEMA
RETRIBUTIVO que abranga:
*
Unha retribución mínima digna en cualqueira categoría.
*
A homologación das retribucións básicas.
*
A mellora de niveis por méritos.
*
Os complementos transitorios por exercicio de funcións.
* O
complemento de productividade agrupado (docencia, investigación
...)
Un RÉXIME DE DEDICACIÓN que permita a Planificación Personalizada da Dedicación e a configuración dun catálogo de funcións académicas.
E tamén novas ideas e propostas de carácter sectorial e particular, como porexemplo:
Regularizar a situación dos bolseiros de investigación e asimilados mediantea creación da figura de PERSOAL INVESTIGADOR EN FORMACIÓN, non necesariamente vinculada á carreira docente.
Converter os actuais tribunais de oposición en COMISIÓNS DE PRESELECCIÓN, dexeito que a respon- sabilidade última da selección recaia sobre unha comisióndiversificada (Departamento, Centro, Comisión de Profesorado ...) dependenteda propia universidade.
Crear a HABILITACIÓN
PARA A INVESTIGACIÓN EN "ÁREAS ESPECIFICAS",
(as de diplomaturas
sen segundo ciclo natural), como recoñecemento da capacidade deinvestigación
e desenvolvemento nas ditas áreas, que ademáis permita oacceso
a funcións de dirección e a cargos directivos.